Опозиційні телеканали заважали Зеленському будувати диктатуру. Як Зе-президент знищував вільні медіа

112ua.tv
112ua.tv

Найсвіжіші новини політики, економіки України і світу, інформація про надзвичайні та кримінальні події

2 лютого 2021 року президент України Володимир Зеленський підписав указ про застосування санкцій щодо телеканалів "112 Україна", NewsOne і ZіK 112ua.tv

Телеканал "112 Україна" багато років був лідером інформаційного мовлення. При цьому медіа займало критичну позицію по відношенню до української влади. Володимир Зеленський, отримавши президентське крісло, вирішив будувати авторитарну модель управління державою, а тому перший удар було завдано по опозиційних ЗМІ.

Телеканал "112 Україна", NewsОne і ZIK нервували Банкову давно завдяки гострій злободенній риториці. Але за Петра Порошенка влада не наважувалася діяти відверто диктаторськими методами. Представники Нацради кілька років вели війну проти "112 Україна", відмовляючи каналу в переоформленні ліцензій, що розцінювалося як тиск влади і спроба змінити редакційну політику ЗМІ. Однак ЗМІ все ж віщало.

На момент приходу Зеленського до влади телеканали "112 Україна", NewsОne і ZIK були лідерами українського інформаційного мовлення. Так, частка каналу "112 Україна" була більшою, ніж сумарно у чотирьох конкурентів.

з відкритих джерел

Адміністрація Зеленського практично відразу ж вирішила завдати удару по непідконтрольних каналах, щоб заблокувати будь-яку критику на свою адресу.

У липні 2019 року "112 Україна" планував показати в ефірі фільм Олівера Стоуна "Нерозказана історія України". У фільмі знаменитий американський режисер спробував розібратися, чому виникла криза в нашій країні. У відповідь українська влада пригрозила відповідальністю, якщо фільм буде показаний. Зокрема, генпрокурор Юрій Луценко погрожував відкриттям кримінальної справи. У підсумку показ фільму скасували. Як і був скасований телеміст між Україною і Росією, у форматі якого була спроба організувати майданчик для обговорення неполітичних питань силами звичайних людей, які ніколи не ставили під сумнів територіальну цілісність України, без політиків і одіозних пропагандистів. На телеканал NewsOne, який мав транслювати телеміст, посипалися погрози і прокляття з боку чиновників.

Слідом за цим у столиці був здійснений теракт - офіс телеканалу "112 Україна" був обстріляний з гранатомета. "112 Україна" раніше отримував погрози від українських ультраправих радикалів, які намагаються вплинути на редакційну політику телеканалу. У керівництві каналу заявили, що влада покриває злочини радикалів і не бажає розслідувати теракт, який засудили навіть західні політики і ОБСЄ.

Замість того щоб розслідувати даний факт, як і численні погрози телеканалу від ультраправих радикалів, Зеленський дає мовчазну згоду на численні перевірки телеканалу.

У вересні 2019 року Національна рада з телебачення і радіомовлення України за вказівкою Банкової позбавила телеканал "112 Україна" цифрових ліцензій на мовлення. Канал втратив 42% аудиторії, проте все одно залишився першим серед інформаційних каналів. У 2020 році сумарна частка телеканалів медіагрупи "Новини" перевищила сумарну частку всіх інших інформаційних телеканалів України (4,15% проти 3,68% за аудиторією 18+(50+).

з відкритих джерел

Оскільки такі методи не принесли Зеленському результату, і журналісти продовжили неупереджено відображати спроби президента узурпувати владу в Україні, Офіс президента спробував відняти "112 Україна" у Тараса Козака. Зеленський наказав Службі безпеки заарештувати корпоративні права телеканалу і передати медіа в управління АРМА. Президенту не пощастило: Шевченківський райсуд Києва порахував такі дії незаконними.

Незабаром від завуальованих дій президент перейшов до неприкритого тиску і зіграв на підвищення. Заради закриття неугодних телеканалів були накладені незаконні санкції РНБО на їх власника, народного депутата від ОПЗЖ Тараса Козака, незважаючи на те що це заборонено чинним законодавством. Докази будь-яких порушень закону з боку Тараса Козака не були представлені. Три популярних телеканали припинили мовлення після незаконного указу президента. Це викликало шквал критики у світових ЗМІ. Багато західних політиків розкритикували це рішення Зеленського. Навіть спікер ВР Дмитро Разумков не погодився з ним.

Незважаючи на такий серйозний тиск влади, журналісти "112 Україна", NewsOne і ZIK вистояли і створили новий телеканал "Перший Незалежний". Вже через годину мовлення канал був відключений на супутнику без будь-яких підстав. Представники СБУ пішли на пряме порушення закону, погрожуючи провайдерам проблемами і вимагаючи відключити "Перший Незалежний".

На це кричуще порушення закону відреагували в ООН, Freedom House та інших міжнародних організаціях. І тільки Зеленському ніякий закон не писаний. Тому що він будує диктатуру в Україні.

Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках stopcenzura.org

*Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.